вторник, 19 февраля 2019 г.

Վիլյամ Սարոյանի «Լինել ծնված…»


ա)  Ներկայացրե՛ք Սարոյաններին ըստ պատմվածքի:

Սարոյանները սփռված էին ողջ աշխարհով մեկ։Նրանք մեր ազգի վառ ներկայացուցիչներից էին ողը աշխարհում։ Սարոյանները ամուսնամում էին տարբեր ազգերի հետ, ունենում էին գեղեցիկ երեխաներ։Նրանք չէին մոռանում իրենց Հայրենիքը, ամեն անգամ հարձնում էին իրենց մայր հողի միասին։

բ)  Ո՞րն է պատմվածքի արժանիքը (արժանիքները): Ընտրե՛ք տարբերակներից մեկը (մի քանիսը) և հիմնավորե՛ք։

Ստեղծագործության մեջ կարևոր գաղափար է ներկայացված։

Ընտրեցի այս արժանիքը,քանի որ իմ կարծիքով պատմվածքը շատ կարևոր հարցի շուրջ է գրված։Պատմվածքում մեր ազգի՝ Հայերի, Հայաստանի ապագայի մասին է խոսվում, եթե մենք ինքներս չապրենք մեր երկրում, չշենացնենք մեր երկիրը, ապա ով պետք է դա անի մեր փոխարեն։

воскресенье, 17 февраля 2019 г.

Руский

На мой взгляд, глобальной проблемой мира является загрязнение. Из-за загрязнения многие животные находятся на грани исчезновения. Есть страны, где воздух полон токсичных газов, и из-за этого люди много заболевают. Мы должны бить более осторожными с окружающим миром, потому что в будущем возможно уничтожение человечества, растительности и животных.

четверг, 14 февраля 2019 г.

Իրավագիտություն


Իմ կարծիքով հաշմանդամների համար կյանքը ավելի հարմարավետ դարձնելու համար կարելի է նրանց հատուկ անվասայլակներ հատկացնել։ Պետությունը պարտավոր է հոգալ,որ հաշմանդամները իրենց մեկուսացած չզգան հասարակությունից։ Նրանց պետք է աշխատանքով ապահովվել։Իմ կարծիքով, կարելի է այսպիսի մի օրենք սահմանել:Գործատուն պարտավոր է իր մոտ աշխատանքի վերձնել առնվազն 5 հաշմանդամություն ունեցող աշխատակից։Բայց այս օրենքի հետ մեկտեղ պետությունը պետք է ուշադրություն դարձնի հաշմանդամների կրդությանը։Եթե հաշմանդամը մտավոր, տեսողական,խոսակցական խնդիրներ չունի, ուրեմն պետությունը պարտավոր է, ապահովվել նրանց լիարժեք կրդությունը։Այս դեպքում մենք կունենանք և կրդված հասարակություն,  հաշմանդամները իրենց մեկուսացած չեն զգա հասարակությունից ։ Կարելի է նաև հատուկ դպրոցներ բացել անապահով,հաշմանդամ երեխաների համար, որպեսզի նրանք էլ կարողանան իրենց լավ զգալ։Նրանց համար կարելի է հատուկ դասեր պատրաստել։ Կյանքը նրանց համար ավելի հեշտ դարձնելու համար կարելի է նաև շրջապատող միջավայրը նրանց հարմարեցնել։

понедельник, 11 февраля 2019 г.

Կարդում ենք Տերյան

Վահան Տերյան բանաստեղծություններ
Հունվարի 6-ին առբաժնի միջոցով հրավիրվեց կոնսիլիումբաղկացած 3 բժշկիցԲժիշկներն ասացինոր ոչինչ անել հնարավոր չէ և պետք է րոպե առ րոպե սպասելվախճանինԼույս 7-ի ամբողջ գիշերը չքնեցմի քանի անգամ խնդրեց իրեն հագցնելև նստեցնել բազկաթոռինԲայց 5 րոպե անգամ չէր կարողանում նստելՁեռքերն ուոտքերը սառչում էինև խնդրում էր դրանք շփելիսկ ինքը հանգիստ էրՀարցնումէրի՞նչ եմ ես կարծումու՞մ համար է ավելի դժվարնրա՞որ մեռնում էթե՞հարազատներիոր մնում են… Միայն ասում էրորքան հնարավոր է շուտ գնանքՄոսկվա
… Առավոտյան ես գնացի հաջողացնելու մեր մեկնումըՎերադարձանա խնդրեցբժիշկ հրավիրել… Գնացի այն ռազմա-սանիտարական գնացքի բժիշկին բերելուորով մենք Սամարայից եկել էինք (գնացքը դեռ կանգնած էր Օրենբուրգ-1-ում, 9 վերստ հեռու): Երբ մենք մեկ ժամից հետո եկանքնրա զարկերակը գրեթե չէր խփումսակայն ֆելդշերին նա ճանաչեց և շատ ուրախացավԵրբ սրսկում էինքնա խոսումէր ու հարցնում. «Կարելի՞ է անվերջ սրսկել և այդպիսով կյանքը երկարացնելդարձյալ մեկ շաբաթով
Կամֆորայից հետո երկու ժամ դեռ գիտակցությունը տեղն էրԽնդրեց հանգիստնստել իր մոտ և լաց չլինել ու չվազվզելԱյն ժամանակ ես դեռ չէի հասկանումոր դամահ է…»:
Անահիտ Շահիջանյան

«Տերյանի վերջին խոսքերը.
— Ու՞ր է իմ պայուսակըԵս ընկնում եմ…»
Սաքո Սուքիասյան

«… Թաղեցին Տերյանին այնպեսինպես խնդրել էր նա իր բանաստեղծության մեջ` «Ինձ թաղեքերբ վերջին վերջալույսն է մարում», հունվարյան կարճ օրվա վերջումերեկոն իջնելուց առաջՇատ հայեր էին եկելնրանք ծաղիկներ էին բերելայնամենըինչ կարելի էր ճարել ձմեռային քաղաքումՀավաքվել էին նաև ինձ անծանոթմարդիկբանակի շտաբիցնահանգգործկոմիցհարևան տների բնակիչներըռուսներթաթարներլեհերԵս գերեզմանոց չգնացիհոգեհացի էր պետքպատրաստվելիսկ առանց տանտիրուհու այդպիսի գործերում յոլա չես գնաԲայցինձ հետո պատմեցինոր այնտեղ էլ ամեն ինչ այնպես էր եղելինչպես կտակել էրժամանակին բանաստեղծը. «Ինձ անխոս թաղեցեք…»:
Մարգարիտ Վեքիլյան


четверг, 7 февраля 2019 г.

ՄԱՐԴՈՒ ՀԻՄՆԱՐԱՐ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԸ ՀՀ ՍԱՀՄԱՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ


Ըստ ՀՀ Սահմանադրության՝ մարդը բարձրագույն արժեք է, որի հիման վրա էլ ունի հիմնարար իրավունքներ: Դրանք են՝ ազատության, խոսքի, կրթության, կյանքի իրավունքները, անխախտելի արժանապատվությունը և այլն:

ՄԱՐԴՈՒ ՀԻՄՆԱՐԱՐ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԸ ՀՀ ՍԱՀՄԱՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ

Հոդված 3.

1. Հայաստանի Հանրապետությունում մարդը բարձրագույն արժեք է: Մարդու անօտարելի արժանապատվությունն իր իրավունքների և ազատությունների անքակտելի հիմքն է:

2. Մարդու և քաղաքացու հիմնական իրավունքների և ազատությունների հարգումն ու պաշտպանությունը հանրային իշխանության պարտականություններն են:

3. Հանրային իշխանությունը սահմանափակված է մարդու և քաղաքացու հիմնական իրավունքներով և ազատություններով` որպես անմիջականորեն գործող իրավունք:

Հոդված 23.

Մարդու արժանապատվությունն անխախտելի է:

Հոդված 24.

1. Յուրաքանչյուր ոք ունի կյանքի իրավունք:

2. Ոչ ոք չի կարող կամայականորեն զրկվել կյանքից:

3. Ոչ ոք չի կարող դատապարտվել կամ ենթարկվել մահապատժի:

Հոդված 25.

1. Յուրաքանչյուր ոք ունի ֆիզիկական եւ հոգեկան անձեռնմխելիության իրավունք:

2. Ֆիզիկական եւ հոգեկան անձեռնմխելիության իրավունքը կարող է սահմանափակվել միայն օրենքով` պետական անվտանգության, հանցագործությունների կանխման կամ բացահայտման, հասարակական կարգի, առողջության եւ բարոյականության կամ այլոց հիմնական իրավունքների եւ ազատությունների պաշտպանության նպատակով:

3. Բժշկության եւ կենսաբանության ոլորտներում մասնավորապես արգելվում են եվգենիկական փորձերը, մարդու օրգաններն ու հյուսվածքները շահույթի աղբյուր դարձնելը, մարդու վերարտադրողական կլոնավորումը:

4. Ոչ ոք չի կարող առանց իր ազատ եւ հստակ արտահայտած համաձայնության ենթարկվել գիտական, բժշկական կամ այլ փորձերի: Մարդը նախապես տեղեկացվում է նման փորձերի հնարավոր հետեւանքների մասին:

Հոդված 26.

1. Ոչ ոք չի կարող ենթարկվել խոշտանգման, անմարդկային կամ նվաստացնող վերաբերմունքի կամ պատժի:

2. Մարմնական պատիժներն արգելվում են:

3. Ազատությունից զրկված անձինք ունեն մարդասիրական վերաբերմունքի իրավունք:

Հոդված 27.

1. Յուրաքանչյուր ոք ունի անձնական ազատության իրավունք: Ոչ ոք չի կարող անձնական ազատությունից զրկվել այլ կերպ, քան հետեւյալ դեպքերում եւ օրենքով սահմանված կարգով`

1) անձին իրավասու դատարանը դատապարտել է հանցանք կատարելու համար.

2) դատարանի իրավաչափ կարգադրությանը չենթարկվելու համար.

3) օրենքով սահմանված որոշակի պարտականության կատարումն ապահովելու նպատակով.

4) անձին իրավասու մարմին ներկայացնելու նպատակով, երբ առկա է նրա կողմից հանցանք կատարած լինելու հիմնավոր կասկած, կամ երբ դա հիմնավոր կերպով անհրաժեշտ է հանցանքի կատարումը կամ դա կատարելուց հետո անձի փախուստը կանխելու նպատակով.

5) անչափահասին դաստիարակչական հսկողության հանձնելու կամ իրավասու մարմին ներկայացնելու նպատակով.

6) հանրության համար վտանգավոր վարակիչ հիվանդությունների տարածումը, ինչպես նաեւ հոգեկան խանգարում ունեցող, հարբեցող կամ թմրամոլ անձանցից բխող վտանգը կանխելու նպատակով.

7) անձի անօրինական մուտքը Հայաստանի Հանրապետություն կանխելու կամ անձին արտաքսելու կամ այլ պետության հանձնելու նպատակով:

Մեծերը Թումանյանի մասին

 Մեծերը Թումանյանի մասին Թումանյնի ընդմիշտ   : ...Նա եղավ մեզ համար այն, ինչ որ եղավ Պուշկինը ռուսների համար, Միցկևիչը` լեհերի համար: ԱՎ. ԻՍ...