четверг, 4 октября 2018 г.

Մուշեղ Գալշոյան Սպասում

Մուշեղ Գալշոյան, Սպասում

Վերլուծություն


Մուշեղ ԳալշոյանիՍպասումպատմվածքը ունի շատ խոր իմաստ։
Այս պատմվածքը Կոմիտասի կյանքից մի հատված է ։ Կոմիտասը շատ է տանջվել , շատ սոված օրեր է անցկացրել։ Կոմիտաաի ամեն մի շոսքը ունի տանջված օրերի հիշողություն ։ Նա տանջվում էր իր հայ ազգի համար , այն հին ազգի , որը տառապել է , տանջվել , բայց իր հայ երգը , հայ լինելը չի մոռացել , նորից շնչել է ,և շնչում է։Նա չէր ցանկանում լսել փուչ խոսքեր, իր ազգը ապրում է ու պիտի ապրի։ Կոմիտասը ամեն մի հայ մարդու կյանքով էր ապրում , մտածում նրա օրվա հացի մասին , գումար կորցրած անծանոթի մասին , որովհետև Կոմիտասը համարում էի , որ դա ինքն է ։ Ամբողջ կյանքւ ապրելով Բեռլինում , ամեն վարկյան նա մտածում, տանջվում էր հայի համար։
Այս պատմվածքը ունի խոր արմատներ ։Այստեղ նկարագրվում է հայ ազգի տանջված օրերը , սոված֊ ծարավ , առանց հագուստի , առանց տան մարդկանց մասին , որոնք փախստականներ էին , իրենց տուն ու տեղը թողած ընկել էին Բեռլինի փողոցները ։ Կոմիտասը ապրել է այդ ցավը , զգացել իր մարմնի վրա սով , դաժանություն ։ Իմ կարծիքով ինչքան էլ հայ ազգին հալածեն , միևնույնն է , նա չի կոտրվում , չի կորցնում իր հույսը վաղվա օրվա նկատմամբ։ Չի մոռանում իր լեզուն , հավատը, իր երգն ու երաժշտությունը , պարը ։ Կոմիտասը նույնպես հույսը չկորցրեց ու հավատաց , որ վաղը ավելի լավ օր է լինելու ։

Դրվագներ Կոմիտասի կյանքից


Դրվագներ Կոմիտասի կյանքից

Կոստանդնուպոլսում 19-րդ դարի վերջին նորից դարցել էր վիթխարի մի կրկես, ուր գալիս էին աշխարհի բոլոր ծայրերից և ներկայացնում էին իրենց արվեստը։Ու ահա մի օր այդ հսկա քաղաք մտավ մի Օրփեոս ՝ գյուղական շեփորը շրթներին։Նա եկել էր հեռավոր Արարտի ստորոտում կառուցված հնամենիմի վանքից,եկել էր առասպելական մի աստվածության նման իր նվագով նվաճելու ԿՊոլիսը։Այդ Օրփեոսը Կոմիտաս վարդապետն էր՝ սևազգեստ մարգարե ջղուտ,նիհար,դեմքը շրջանակված սև մորուքով, աչքերը խորսույզ, որոնց մեջ կայցկլտում էր արաշխական հուրը։Նա գնաց մի պանդոկ, որի լուսամուտից նայեց վիթխարի քաղաքի շինություններին։Հանկարծ դուռը թակեցին։

Մտեք,-ասաց Կոմիտասը։Եկողը Լևոնն էր, Էջմիածնի Գևորգյան ճեմարանի նախկին սաներից։Հայր Կոմիտաս,դու արդեն Պոլսում, և այսպես անշշուկ։Այդ դու ես Լևոն ջան բացականչեց Կոմիտասը և մտերիմները փաթաթվեցին, Հայր Կոմիտաս, դու ճիշտ ժամանակին եկար, մենք հացի չափ կարիք ունեինք քեզ նման մի առաքյալի։Ախր ինչով, իմ գեղջուկ երգերով,-ժպտագին հարցրեց Կոմիտասը։-Այո,հենց այդ քո Գեղջուկ երգերով, որովհետև այժմ պոլսահայությունը, իրարամերժ խմբերի բաժանված,կուսակցական սնոտի վեճերով է տարածված, որովհետև փառամոլ ամբոխավարներն են իշխում հրապարակում,որոնք բեմերից ու մամուլի էջերից միմյանց դեմ ատելության թույնով են վարակում ոչ միայն Պոլսահայությանը,այլ նաև գավառների մեջ ապրող դժբախտ Հայությանը։Այդ զրույցից հետո,Կոմիտասը որոշեց հանդիպել իր ուսուցչին ՝ ժառանգավորաց վարժարանում իրեն դասավանդող Մաղաքիա Օրմանյանին։Օրմանյանը ապրում էր մի պառավ ազգականուհու մոտ,բոլորովին մեկուսացած։Որոշված ժամին Կոմիտասը սրտատրոփ հնչեցրեց նրա դռան զանգը։Բացողը ինքը՝ Օրմանյան սրբազանն էր, հայոց նախկին պատրիարքը համակ սպիտակ պարեգոտով, որն այնքան ներդաշնակում էր նրա ալեփառկերպարանքին։Ողջունելով իր ուսուցչին , Կոմիտասը գլուխը խոնարհեց աջ համբյուրի համար,սակայն պատկառելի ծերունին, թևերը լայնորեն տարածած,ողջագուրեց նրան ու համբուրեց ճակատը։Երջանիկ եմ, որ հիշեցիր ինձ, որ սիրելի իմ Կոմիտաս,-ասաց Օրմանյանը- դե, նստի դիմացս, որ տարիների կարոտս առնեմ։Այդպես նրանք երկար զրուցեցին։

среда, 3 октября 2018 г.

Իրավագիտություն


Սահմանել մարդուն
Իմ կարծիքով մարդ է համարվում դեռ մայրիկի փորիկում գտնվող բջիջը ։ Նաև մարդ է համարվում մտածել կարողացող , ստեղծել կարողացողը ։ Քանի որ , եթե մարդը չկարողանար մտածել , ու ստեղծել նա ամենևին էլ մարդ չէր կոչվի և չէր տարբերվի կենդանիներից։ Մարդը իր կյանքում պետք է ենթարկվի որոշ օրենքների ։Կան օրենքներ , որոնք մահանալուց հետո էլ դեռ պահպանվում են։

Ֆիզիկա

Ֆիզիկա

Հայոց լեզու

Մեսրոպ Մաշտոցը հորինեց Հայոց լեզվի երեսունվեց տառերը,դասավորեց Հունական այբուբենի հերթականությամբ,անուններ տվեց և թվային արժեք։Հույն գեղագիր Հռոփանոսի օգնությամբ տեսքի բերեց այդ տառերը։Տասներկուերորդ դարում ստեղծվեցին Եվ Օ Ֆ տառերը։Այդ պատճառով այդ երեք տառերը չունեն թվային արժեք։
Ա-1 Ժ-10 Ճ-100 Ռ-1000
Բ-2 Ի-20 Մ-200 Ս-2000
Գ-3 Լ-30 Յ-300 Վ-3000
Դ-4 Խ-40 Ն-400 Տ-4000
Ե-5 Ծ-50 Շ-500 Ր-5000
Զ-6 Կ-60 Ո-600 Ց-6000
Է-7 Հ-70 Չ-700 Ու-7000
Ը-8 Ձ-80 Պ-800 Փ-8000
Թ-9 Ղ-90 Ջ-900 Ք-9000
ՌԹՁԴ-1984
ՍԺԲ-2012
ՍԴ-2004

понедельник, 1 октября 2018 г.

Մայրենի

39. Դառնալ բազմիմաստ բառընախադասություններից մեջ գործածիր քեզ հայտնի բոլոր իմաստներով ։Ընդգծիր այն նախադասությունները, որտեղ այն փոխաբերական իմաստով է գրված։

Նա ետ դարձավ ճանապարհից ,քանի որ մոռացել էր հեռախոսը։ 
Ետ դարձի ճանապարհին շատ զոհեր եղան ։
Լավ է , երբ դարձան հիմնական խնդրին ։
Դառնալ բարի, կամեցող , որ Աստված տեսնի , ու ների մեր սխալները։
Դառնալ մեծ մարդ , և պիտանի լինել հայրենիքին ։

40 .Տում բազմիմաստ բառը նախադասությունմերի մեջ գործածիր քեզ հայտնի բոլոր իմաստներով ։Ընդգծիր այն նախադասությունը , որտեղ այն փոխաբերական իմաստով է գործածված ։ 
Երգի առաջին տունը բոլորը լավ երգեցին։ 
Տում դարձեք հեռավոր երկրներից , և ապրեք ձեր երկրում ։
Մենք ապրում ենք մեծ ու ընդարձակ տան մեջ։ 
Մեր տան դռները միշտ բաց են լավ մարդկանց համար։

Մեր հոգում կա մի տուն, որտեղ ապրում են այն մարդիկ , որոնք մեզ համար կարևոր են։ 

Նրա հոգում այնքամ ցուրտ էր , որ ակամա նրա տունն էլ էր այդ ցրտից սառում։

Մեծերը Թումանյանի մասին

 Մեծերը Թումանյանի մասին Թումանյնի ընդմիշտ   : ...Նա եղավ մեզ համար այն, ինչ որ եղավ Պուշկինը ռուսների համար, Միցկևիչը` լեհերի համար: ԱՎ. ԻՍ...