суббота, 9 марта 2019 г.

Հայոց լեզու


04.03.2019
Տեքստը մեկ նախադասությամբ փոխադրի´ր:

Սըր Ուոլթըր Ռլեյնը (անգլիացի պետական գործիչ և ծովագնաց) Ամերիկայից Անգլիա բերեց երկու բույս՝ կարտոֆիլն ու ծխախոտը: Հավանաբար, նա Անգլիայում առաջին ծխողն է եղել:
Մի երեկո, երբ աշխատասենյակում նստած իր ծխամորճն էր ծխում, հայտնվեց ծառան՝ մի նամակ ձեռքին: Վերջինս ծխող մարդ երբեք չէր տեսել և կարծես, թե տերն այրվում է: Նա նամակը գցեց և ահաբեկված դուրս վազեց՝ գոռալով.
-Տերս այրվում է, տերս այրվում է, ծուխը դուրս է գալիս նրա քթից ու բերանից:
Հետո շտապ մի դույլ ջուր բերեց և տիրոջ վրա լցրեց: Վերջինս չհասցրեց անգամ բացատրել, թե  ի´նչ է իր ձեռքինը:

Սըր Ուոլթըր Ռլեյնը Անգլյա բերեց երկու բույս ՝կարտոֆիլ և ծխախոտ,մի երեկո երբ նա իր աշախատասենյակում ծխամորճ էր սխում,հայտնվեց ծառան մի նամակա ձռքում և տեսնելով իր տիրոջը ծխելիս, սկսում է բղավել,որ իր տերը այրվում է,շտապ դուրս է վազում և ջրով լի դույլը ձեռքին գալիս է սենյակ ու ջրում իր տիրոջը,իսկ տերը չի հասցնում նրան բացատրել թե ինչ էր իր ձեռքին։
Կետադրի՛ր նախադասությունները:
Հույները՝ ծովերի աստված Պոսեյդոնին եզ էին զոհաբերում, որպես ջրային տարերքի հզորության խորհրդանիշ:
Քարակերտ ու կղմինդրածածկ փոքրիկ տունը,որպես շքեղ ապարանք առանձնանում էր գյուղի խարխուլ տների մեջ:
Նկարահանող խցիկի մոտ անփույթ կանգնած էր ՝ Ջեկը իբրև իր արժեքն իմացող անփոխարինելի օպերատոր:
Տուփից ուղիղ դեպի կինը դուրս թռավ թունավոր կանաչ օձը, իբրև դիպուկ նետված փետտրագնդակ:
Իբրև սուրացող շնաձկանը կպած խխունջներ կառչել էինք վազող կենդանուց:
Լեռների ու բլուրների մեծ մասը, որպես հրաբխային ժայթքման զավակներ վեր են նետված ստորերկրյա հզոր ուժերի կողմից:

Ընդգծված բառերն ու բառակապակցությունները ուղղի՛ր:

Բացի աղջկանից բոլորն ուզում էին ուրիշ քաղաք տեղափոխվել:
Սիրահարված եմ ձեր երիկրին։
Հալվում, մաշվում էր հարազատ տան ու ընկերների կարոտից։
Կարոտում էր անգամ իրենց փողոցի ծառերին։
Ի՞նչ է նշանակում ընկերներին դավաճանել:
Խոսքը վերաբերվում է քեզ ու քո ցանկություններին:
Ինչպե՞ս ես վերաբերում նրանց:
Քույրս երրորդ դասարան է:
Բաժակը ձեռքին էր, որ մտավ
Մարսը աղքատ է ջրից։
Շատ լավ է տիրապետում անգլերենին։
Դրանից բացի, ազատ ժամանակն ու արձակուրդն անցկացնում էր պրոֆեսորին ոչ սազական եղանակով:
Մուգ ակնոցներիդ պատճառով աչքերդ չեմ տեսնում:

Սխալ կազմված բայաձևերը ճշտի՛ր:

Ինչ-որ մութ մարդկանց հետ էր կավել:
Տղաները վիճում էին բակում, ու վեճը կատակի նման չէր:
Դեռ շատ կտուժվես,եթե ինձ չլսես։
Խոսքս քեզ չի վերաբերվում:

Փակագծերում տրված բայը պահանջված ձևով գրի՛ր:

Պարզվում է, որ մարդու առողջական վիճակը նախ և առաջ (կախվել)կախված է մարդկային հարաբերություններից: Նախանձը, օրինակ, ոչ միայն որդի նման (կրծել)կրծում է մարդու հոգին և (տակնուվրա անել)տակնուվրա անում էությունը, այլև (առաջացնել)առաջացնում է ստամոքսի խոց ու արյան ճնշման հիվանդություններ: Ահա թե ինչու են ասում. «Եթե (չցանկանալ) չես ցանկանաում տառապել տառապել, մի՛ նախանձիր»: Զրպարտությունը, վիրավորանքը, շողոքորթությունը, անտաշ վերաբերմունքն ու հայհոյանքը նիկոտինի ու ալկոհոլի նման (թունավորել)թունավորում է նաև մարդու օրգանիզմը:
Երկրում առաջին ծխողները եգիպտական փարավոններն են եղել (լինել):
Մ.թ.ա. երկրորդ հազարամյակին վերաբերող մի թանգարանում հնագետները ծխելու հարմարանքներ են գտել (գտնել):Սենյակները ներկելիս պատուհաններն ու դռները փակ պիտի լինեն, որովհետև միջանցիկ քամին ու խոնավ օդը չեն թողնում, որ ներկը հավասարապես չորանա (չորանալ):

Ավելորդ բառերը գրի՛ր ևնախադասություններն ուղղի՛ր:
Հավանաբար հաջողությամբ կպսակվի նախարարի այս նոր ձեռնարկը։
Սրա հիման վրա կլինի :
Լուրջ հակաճառություն ունեմ:
Չափազանցացնում եք վտանգը:
Խոսքը նրա մասին է։
Ի՞նչ է հարբուխը:
Ի՞նչեր են մթնոլորտային ճակատները:
Հաճելի տեսք չունի ։
Հեռախոսը դա շքեղություն չէ:
Դու անպայման մեծ հաջողության կհասնես ե:
-Բանն ինչո՞ւմն է,- հարցրեց ոստիկանը:

Երևի,հիմքը,մի հատ,դուք,գնում,բան,թողնում,երեևի։

Պատմությունը դարձրո՛ւ ներկա ժամանակով: Տրված և ստացված տեքստերում ո՞ր նախադասությունները լրիվ համընկան:

            Մեր կապիկը մի աֆրիկացուց էինք ձեռք բերել, որը վառ անհատականությամբ ու յուրահատուկ հումորով օժտված մի էակ էր: Ամեն օր նրան դուրս էինք տանում ու կապում ծառին: Առաջին երկու օրը խելոք նստում էր տան մուտքի մոտ, ու նրա կողքով չընդհատվող հոսանքով անցնում էին որսորդները, մեզ սննդամթերք բերող պառավ կանայք, խումբ-խումբ վազում էին խխունջներ ու միջատներ բերող փոքրիկ տղաները: Մենք ենթադրում էինք, որ այդ անդադար շարժումը կզվարճացնի ու կհետաքրքրի կապիկին: Այդպես էլ եղավ: Նա շատ շուտ գլխի ընկավ, որ պարանի երկարությունն իրեն թույլ է տալիս թաքնվել բակի դռնակի մոտ, և օգտվեց դրանից: Հենց որ ոչինչ չկասկածող մի աֆրիկացի բակ էր մտնում, կապիկն իսկույն դուրս էր ցատկում դարանից ու բռնում խեղճի ոտքը: Հետն էլ այնքան սոսկալի ճղճղոց էր գցում, որին նույնիսկ ամենապինդ նյարդերն ունեցող մարդը չէր դիմանում:

Մեր կապիկը մի աֆրիկացուց ենք ձեռք բերել,որը վառ անհատականությամբ ու հումորով ոժտված մի էկա է։Ամեն օր նրան դուրս ենք տանում ու կապում ծառին։
Առաջին երկու օրը խելոք նստում է տան մուտքի մոտ, ու նրա կողքով չընդհատվող հոսանքով անցնում են որսորդները, մեզ սննդամթերք բերող պառավ կանայք, խումբ-խումբ վազում են խխունջներ ու միջատներ բերող փոքրիկ տղաները:Մենք ենթադրում ենք, որ այդ անդադար շարժումը կզվարճացնի ու կհետաքրքրի կապիկին: Այդպես էլ կա: Նա շատ շուտ գլխի ընկավ, որ պարանի երկարությունն իրեն թույլ է տալիս թաքնվել բակի դռնակի մոտ, և օգտվեց դրանից: Հենց որ ոչինչ չկասկածող մի աֆրիկացի բակ է մտնում, կապիկն իսկույն դուրս է ցատկում դարանից ու բռնում խեղճի ոտքը: Հետն էլ այնքան սոսկալի ճղճղոց է գցում, որին նույնիսկ ամենապինդ նյարդերն ունեցող մարդը չի դիմանում:

Պատմությունը շարունակի՛ր:
Տիեզերանավի բոլոր ուղևորներն արդեն տեղերում էին, շարժասանդուղքը հեռացել, դուռն ամուր փակվել էր, և ուղեկցորդուհին թռիչքի մասին էր հայտարարում: Բայց դեռ վախենում էի, որ հանկարծ կզղջան մեզ այդ վտանգավոր թռիչքին թողնելու համար, կիջեցնեն և մեր բոլոր ջանքերն ապարդյուն կանցնեն: Բայց հանկարծ մի ահավոր աղմուկ սկսվեց, նավը ցնցվեց ու թափով պոկվեց տեղից:
Մխրճվում ենք երկնքի մեջ, սլանում ենք դեպի աստղերը:Երբ արդեն դուրս եկանք երկիր մոլորակի տարածքից ինչ-որ սև խոռոչի մեջ ընկանք։Երկար ժամանակ չկարողացանք դուրս գալ։Որոշ ժամանակ անց մեծ մի գունդ մեզ դուրս մղեց այդտեղից։ Շատ այլ աստղակերպերի հանդիպեցինք, թռչող ափսեների տեսանք։ Կանգ առանք մի փոքրիկ աստղակերպի վրա դա Բ 612 աստղակորպն էր։ Փոքրիկ բայց գեղեցիկ աստղակերպ էր,մոտավոր 2 ժամ այդտեղ մնալուց և տարածքին ծանոթանալուց հետո,մի այլ մոլորակային ափսե նկատեցինք։Փորձեցինք ներս սողոսկել,սակայն չստացվեց,նրանք մեզ նկատեցին։ Այդ ալյ մոլորակայինները ունեին մեծ գլուխ, երկար մարմին, մեծ աչքեր։Անհասկանալի լեզվով էին խոսում,սակայն այնպիսի տպավորություն էր,որ մենք նրամց հասկանում ենք։Նրանք մեզ իրենց թռչող ափսեն մցրեցին։ Այդքան գեղեցիկ նախշազարդեր ես չէի տեսել։Իրենց ամբողջ թռչող ափսեի ներսը գեղեցիկ զարդանախշեր էր արված։Իմ կարծիքով նրանք ինչ-որ մոլորակից էին եկել այդ աստղակերպ,և այն մոլորակում,որտեղ որ նրանք ապրում են շատ զարգացած մշակույթ ունի։ Շուտով մեզ բաց թողեցին,մենք վերադարձանք երկիր մոլորակ և ահա մեր տիեզերական ճանապարհորդությունը ավարտվեց։

Հոմանիշներից յուրաքանչյուրով նախադասություն կազմի՛ր:
ա) երկարել, ձգվել,
Նա խոսելիս երկարեցնում էր իր բառերը։
Նա ամեն կերպ ձգում էր վրա հասնող ավարտը։
բ) աղքատ, խեղճ,
Աղքատիկ մի տանն էր ապրում,բայց շատ լավ մարդ էր։
Խեղճ ընտանիք էին,բոլորը նրանց օգնում էին։
գ) գույն, երանգ:
Գեղեցիկ է այս գույնի սպասքը։
Նրա վարսերը կարմիր երամգ ունեն։

Տրված առածներն ընդգծված բառերի հականիշների օգնությամբ լրացրո՛ւ:
Ամառվա փուշը՝ ձմեռվա նուշը։
Բարեկամ կորցնելը հեշտ է, գտնելն է դժվար:
Դուրսը՝ քահանա,ներսը ստանա։
Գիտունին գերի եղիր, անգետին սիրելի մի եղիր։
Գիտունի հետ քար քաշի,փլավ մի ուտի։
Իր աչքի գերանը չի տեսնում,ուրիշի աչքի փուշն է տեսնում։

Գծիկները ը կամ ն մասնիկով (հոդով) փոխարինի՛ր:
            Ժողովուրդները տարբերվում են իրենց արտաքին տեսքով, լեզվով ու սովորույթներով: Ժողովուրդներն իրենց արտաքին տեսքով, լեզվով ու սովորույթներով են տարբերվում:
Աստղադիտակը դանիացի ապակեգործներն են ստեղծել: Աստղադիտակն ստեղծել են դանիացի ապակեգործները:
Եվրոպացիներբ առաջին անգամ արևածաղիկը տեսան մեքսիկական տափաստաններում, երբ հայտնագործեցին Աերիկան։ Արևածաղիկը առաջին անգամ եվրոպացիներն տեսան մեքսիկական տափաստաններում, երբ հայտնագործեցին Ամերիկան: Եվրոպացիներն մեքսիկական տափաստաններում առաջին անգամ տեսան արևածաղիկն, երբ հայտնագործեցին Ամերիկան։
Գառնիի սյունազարդ տաճարը (մ.թ. 77 թվական) Միհր  աստծո պատվին է ստեղծվել: Գառնիի սյունազարդ տաճարն  ստեղծվել է (մ.թ. 77 թվական) Միհր  աստծո պատվին: Միհր աստծո պատվին է ստեղծվել Գառնիի սյունազարդ տաճարը(մ.թ. 77 թվական): Միհր աստծո պատվին Գառնիի սյունազարդ տաճարն է ստեղծվել (մ.թ. 77 թվական):



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Մեծերը Թումանյանի մասին

 Մեծերը Թումանյանի մասին Թումանյնի ընդմիշտ   : ...Նա եղավ մեզ համար այն, ինչ որ եղավ Պուշկինը ռուսների համար, Միցկևիչը` լեհերի համար: ԱՎ. ԻՍ...